torsdag 17 februari 2011

Min tro

Jag är en av dom här tråkiga himla människorna som ba: Jag tror väl inte direkt på gud... men jag någonting större måste det finnas. Åh så intressant! Finns det nå större? Nå allsmäktigt och andligt? Men gud, vad fränt.

Jag tror att religioner är någonting förbannat smarta människor kommer på och sprider för att de vill att människor ska vara på ett särskillt sätt. Men religion är ändå jävligt intressant och Buddhismen tycker jag är den vettigaste av dem alla. Finna inre frid och bli upplyst, nå nirvana och paranibbana. Genom att inte leva i överflöd och allmänt vara en god människa. Skulle fler personer valt att leva efter Buddhismens ramar hade nog världen varit en trevligare plats.

Siddharta Guatama kändaste av alla Buddhor.

Jag tror inte iallafall på universum. Universum tycker jag är det läskigaste och det mest mind twistiga som finns, så jag väljer att inte tro på det.

Inga kommentarer: