lördag 26 mars 2011

Mina rädslor

Jag är rädd för Voldemort, skelettet i Greve Holm, Bjärven i Pistvakt men även Knocke och Smocke i Bamse.

Jag minns när Julia hade sett Voldemort(och blivit jagad av honom, ture story jag lovar) på Smedkroksberget och vi skulle dagen efter gå och leta efter honom, som vapen hade vi äpplen att kasta och tänder att bita med. Men han hade flygit sin kos den jävlen, tur det, annars hade vi tagit ned honom och de sista böckerna hade blivit händelsefattiga.

För länge sedan när jag var ung och hade en livlig fantasi utan dess like så trodde jag att Knocke och Smocke bodde i vår matkällare, de hade kidnappat Skalman och tvingat honom att bygga markiner med långa armar som skulle fånga mig när jag gick ned i källaren. Så fruktansvärt traumatiskt, det sitter fortfarande i ryggmärgen att kuta som en idiot då man ska upp och ned i källaren.

Inga kommentarer: