fredag 25 februari 2011

Mina drömmar

Jag drömmer ganska få nattdrömmar, eller jag kommer ihåg få. Den första drömmen jag har minne av är massa neonfärgande korkskruvs-skosnören som dansar i ett svart rum som är upplyst av en discokula. Helt plötsligt kommer ett vildsvin springandes tvärsöver rummet. Snipp snapp snut. Det var en cool premiärdröm.

På nätterna drömmer jag om:
- Afrika och ett fasligtfint och vilt liv med massajer.
- Hogwarts, skolan där jag går. I drömmarna alltså.
- Att jag är sjuhelvetespopulär, asfrän och fantastiskt självsäker. Alla vill vara min bästa vän.
- Värme, sommar och bada i havet.
- Löptävlingar. Sånna här äckliga drömmar då man försöker springa snabbt som en antilop men benen är som bly, fruktansvärt hemskt.
- Att jag ramlar eller åker rutschkana med huvudet före.

På dagarna drömmer jag om:
- De fyra första punkerna från nattdrömmarna.
- Att jag ska bli som Göran Kropp. Minus den onödiga och tidiga döden.
- Afrika
- Framtidaresor till jordens alla hörn.
- Fred på jorden, mat på borden och allt sådant.
- Att det ska gå bra på proven/redovisningarna/läxorna.
- Att se ett stort och jävligt bra band live på en stor scen med en enorm publik. Längst fram står jag och kan alla låtar utantill, yä.

Inga kommentarer: