tisdag 22 februari 2011

Min musik

Det här inlägget skulle kunna bli länge än Luleå Airports landningsbana, och den är längst i Sverige, så jag snor en lista från Emilia.

1. Vad lyssnar du på just nu? Wuthering Heights - Kate Bush
2. Nämn en låt som gör dig ledsen. Sur Le Fil - Yann Tiersen
3. Vilken är världens mest störiga låt? My First Kiss - 3OH!3, jag spyr galla. Ett hån mot all musik som existerar.
4. Favoritband/artist, of all time? Aretha Frankling, Queen eller Rolling Stones.

5. Band/artist du nyligen upptäckt? Har varit lite oupptäckande på senaste tiden, hittat lite diverse låtar av diverse artister. Men den senaste stora upptäckten kanske är The Tallest Man On Earth kanske möjligtvis.
6. Bästa kvinnliga röst? Aretha Franklin, yes indeed.
7. Bästa manliga röst? Freddie Mercury eller James Brown (fan Emilia, måste härma dig med allt)
8. Vilken musikstil lyssnar du mest på? Gubbrock, soul, blues, folk, det mesta.
9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad? Lyckans Undulat - Detektivbyrån
10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig? Eddie Vedder, Bob Dylan, Jakob Hellman.
11. Senaste konserten? Det var oacceptabelt länge sedan så jag måste säga att jag minns inte.
12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu? Bob Dylan, Jefferson Airplane och Aretha Franklin kan det nog vara.
13. Mest hatade bandet/artisten? Jay Smith och Bruno Mars eller vad han nu heter.
14. Låt som får dig att tänka? Society - Eddie Vedde
15. Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du..? Nä, det behövs inte.
16. Fräckaste musikvideon? Can't stop- Red Hot Chili Peppers, Beggin' - Frankie Valli
17. Kan du spela någon instrument? Om det vore så väl.
18. Har du någonsin deltagit i en moshpit? Vad för något?
19. Är du medlem i ett band? Ja, men et går trögt.. vi är två i bandet. Och bara en har en musikalisk fömåga.
20. Har du någonsin dejtat en musiker? Jag dejtade Jimi Hendrix där ett tag...
21. Önskar du att du var musiker? Det hade väl varit trevligt.
22. Bästa tjejbandet? Tjejgrupp får det bli, The Supremes i så fall.
23. Senaste låt du hörde på radio/cd etc. I Follow Rivers - Lykke Li
24. Vad tycker du om klassisk musik? Kan vara mäktigt men inget jag sätter mig och lyssnar på.
25. Vad tycker du om countrymusik? Inget speciellt tycker jag om det.
26. Vad tycker du om death metal? Jag tycker att jag är lyckligare utan.
27. Senaste STORA bandet du såg live? Vad räknas som stort? Jag har nog inte sett något STORT.
28. Lyssnar du på musik på främmande språk? Franskt låter väldigt bra i mina öron, även Afrikanskt och serbokroatiskt. Sen har vi det här spännande Engelska språket.
29. Om du var ett instrument, vad skulle du vara? Basfiol, lätt..
30. Lyssnar du på radio? P3 är en av mina bästa vänner, speciellt på morgonen.
31. Gillar du MTV? Har inte kanalen. Men tror inte jag skulle gilla det.
32. Har du träffat någon känd musiker? Träffade på Akon i Chicago. Ganska coolt ändå.
33. Vilken låt beskriver dina känslor just nu? Restless - Longhorne Slim
34. Låt(ar) som beskriver ditt liv? The Joy Of D.h. Lawrence - Erik Enocksson, för jag vet inte riktigt.
35. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu? Erik Enocksson och säkert någon fler, nej det kan jag inte.
36. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen? Jimi Hendrix, om jag ska gå efter utseende. Så gudomligt snygg. Lite synd att han är nedknarkad, död, begraven och allt sånt bara.
37. Favorit filmsoundtrack? Blues Brothers, Amelie From Monmartre, Into The Wild, Smala Sussie.
38. Vad lyssnar dina föräldrar på? Pappa lyssnar på Deep Purple, Queen, Pink Floyd och sånna gamla fräna. I mammas ben spritter det när hon får höra Elvis.
39. Vad lyssnar du på precis NU? Pissing In A River - Patti Smith.
40. Använder du bandtröjor? Jag har en fantastisk fin på älskade Jimi, annars nej.

Vilken man, vilken skapelse. Hade någon i denna stad sett ut som Jimi hade jag inte tvekat med att stalkat denna person dygnet runt till han var min.

Inga kommentarer: